Имам следният казус:
Появи ми се клиент – чуждестранно лице – от Лихтенщайн. Иска да се занимава с покупка на недвижими имоти, които да продава на чужденци. Поради това, че ще купува имотите с прилежащата им земя, не може да осъществява тези сделки като чуждестранно физическо лице, и трябва да регистрира фирма в България.
До тук – ясно. Ще си регистрира ЕООД по нашия си ТЗ.
В Лихтенщайн има две пенсионни осигуровки. Натрупаната сума във втората лицето има право /по техните си закони/ да изтегли безпроблемно и да инвестира в собствен бизнес, но при едно условие: че в страната, в която ще има фирма, няма да бъде задължен да прави осигурителни вноски.
И тук ние българите сме измислили вариант – чуждестранното лице ще е собственик на капитала, но сделките ще осъществява Управител-местно физическо лице.
Та въпросите са:
1. Коя институция трябва да издаде този документ, който да е легитимен пред властите в Лихтенщайн? Моят клиент казва, че този документ му трябва от нашата държава, но нещо не можем да се разберем с това, че нашата държава си има отделни институции.
2. До сега това лице живееше 3 месеца в Лихтенщайн и 9 месеца в България. Не е имал лични доходи за облагане по ЗДДФЛ. Има ли някакви особености, ако това чуждестранно лице от Лихтенщайн получи лични доходи в България при облагането им с данък доход ? А ако получава парични суми за издръжката си от религиозни организации от трети страни - те как следва да му се отчитат и облагат ?
3. Как стои въпроса със здравната осигуровка в България на гражданин от Лихтенщайн, при условие, че не упражнява дейност във фирмата си ? А ако започне да упражнява ?
4. Пропускам ли нещо съществено, с което трябва да се съобразя в прилагане на данъчните закони при този конкретен случай.
Ще Ви помоля да аргументирате отговорите си и да посочите нормативно основание за твърденията си.
|