Здравейте, искам да изложа казус, по който бих помолила за професионален съвет. Надявам се да ми отговорите, ако не Ви затруднявам. Ето и казуса:
Българска фирма, регистрирана по ДДС, продава стоки (изнася) на чуждестранна фирма (Австрия), членка на ЕС, регистрирана по ДДС в съответната държава, няма клонове или представителства в България. В случая това е ВОД, като в издадената факура не се начислява ДДС, тъй като то е изискуемо от получателя, в случая австрийската фирма, която ще си самоначисли ДДС. Проблемът е със счетоводната обработка на заплащането, а именно българската фирма приема плащания само по банков път (няма касов апарат), и е приела "на ръка" в брой сума за изпълнение на поръчката, като за това не е издаден никакъв документ, т.е на доверие - шефа на австрийскта фирма дава на ръка пари на шефа на бълг.фирма, но все пак всичко трябва да "си мине" по реда. След като бълг.фирма издаде фактурата, може ли човек от австрийската фирма пребиваващ в България, да внесе с вносна бележка сумата по фактурата по банк.сметка на бълг.фирма в лева, като копие на вносната бележка ще бъде предадено на австрийската фирма, или плащането трябва да стане по банков път от австрийската фирмена сметка към банк.сметка на бълг.фирма, а парите да се изтеглят и да се върнат "кеш" на чуждата фирма?
Случвало ни се е бълг.фирми да ни плащат на ръка и ние внасяме от тяхно име сумата по фактурата в нашата банкова сметка и им предаваме копие от вносната бележка. Но не знаем в случай с чуждестранна фирма може ли да се процедира пак така.
Наистина се надявам някой да се е "сблъсквал" с подобен случай и да сподели как се е справил.
|