Във връзка с оптимизация  на електронния достъп на клиентите на НАП до данъчно-осигурителната им  информация, бе обособен пълен и частичен достъп. 
Пълният достъп позволява на заявилите да преглеждат всички документи и резултати от обработката, подадени за лицето независимо от сертификата, с който са подписани или валидността му. 
Частичният достъп осигурява достъп само до данните, подадени със съответния текущ сертификат на лицето, на което е предоставена тази възможност. 
 
I.     При подаване на „Заявление за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните услуги, предоставяни от НАП с УЕП на задълженото лице” с попълнен чек-бокс за пълен достъп, същият се предоставя автоматично само на лица, които еднозначно могат да бъдат идентифицирани като собственици (за ЕТ), представляващи и управляващи субекта (ЕООД, Осигурител). В случаите, в които горното е невъзможно, на лицата автоматично се предоставя частичен достъп, като заявлението остава в статус „Чакащо потвърждение за пълен достъп”.   
За предоставяне на пълен достъп, задълженото лице следва да посети  компетентната структура на НАП.   
 
Възможни варианти: 
 
1)	Титуляр на ел.подпис е ЕТ, ЕООД, Осигурител;  
ФЛ, вписано като Автор на ел.подпис, съвпада със собственик, представляващ и управляващ субекта ->  попълва се ново заявление с УЕП на задълженото лице и ■ пълен достъп  => получаване автоматично на пълен достъп. 
 
 
2)	Титуляр на ел.подпис е ООД, АД и друга структура с повече от 1 собственик и/или представляващ 
      ФЛ, вписано като Автор на ел.подпис, е собственик, представляващ и управляващ субекта  След подаване на ново заявление с отбелязан ■ пълен достъп  => автоматично се получава частичен. 
За получаване в този случай на заявения пълен дотъп, лицето (автор на ел. подпис) трябва да посети компетентната структура на НАП и да представи следните докумнети:  
- Заявление за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните услуги, предоставяни от НАП с УЕП на задълженото лице 
- Документ, удостоверяващ представителна власт (напр. актуално състояние на ЮЛ, свалено от сайта на Агенцията по вписвания) 
 
3)	Титуляр на ел.подпис е ЕТ, ЕООД, Осигурител или ООД, АД и друга структура с повече от 1 собственик и/или представляващ 
      ФЛ, вписано като Автор на ел.подпис,  е лице, различно от собственик, представляващ и управляващ субекта ->  попълва се ново заявление с УЕП на задълженото лице и ■ пълен достъп  = > получаване автоматично на частичен достъп. 
За получаване в този случай на заявения пълен дотъп, лицето (автор на ел.подпис) трябва да посети компетентната структура на НАП и да представи следните докумнети:  
- Заявление за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните услуги, предоставяни от НАП с УЕП на задълженото лице 
- Нотариално заверено пълномощно, в което е упоменато, че на автора на ел.подпис се дава правото на пълен достъп до данъчно-осигурителната информация на ЗЛ 
 
II.   На всички упълномощени лица, заявили пълен достъп до електронни услуги, автоматично се предоставя частичен. Пълен достъп могат да получат след подаване на ново заявление и представяне на уведомление за посочените ел.услуги и пълномощно в компетентната структура на НАП. 
ВАЖНО!!! 
В случай, че е заявено съгласие за достъп до данъчна и осигурителна информация от упълномощеното лице се изисква нотариална заверка на пълномощното. 
 
 
  |