Успешна Нова година на всички!
Имам следния казус и моля за Вашето мнение: 2007 г. фирма А подписва лизингов договор, по който превежда първоначална вноска. Същата е отразена по с/ка 207. Веднага след това е сключен договор за новация, по силата на който фирма В става лизингополучател. До момента тази първоначална вноска не е префактурирана.
Как следва да постъпя?
При фирма А - издавам фактура и начислявам ДДС. Това достатъчно ли е? Някакво регулиране по ЗКПО?
Фирма Б - получавам фактурата, ползвам данъчен кредит, увеличавам стойността на актива /камион/ и започвам да начислявам амортизации от следващия месец. Има ли някакво регулиране по ЗКПО?
Имам и още един въпрос - какво да правя със задължения и вземания за които е изтекла давността? Мога ли да ги отпиша? Притесняваме текста в ЗКПО "с изтичане на давността, но не повече от 5 години" /чл. 37/
Благодаря предварително!
|