ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА
на длъжността
ЗАВЕЖДАЩ ЛИЧЕН СЪСТАВ
Клас по НКПД: 4 - административен персонал
Код по НКПД: 4191 2004
Структурно/териториално звено, в което се намира: .............................
І. ОПИСАНИЕ НА ДЛЪЖНОСТТА
Обобщено описание на работата, която извършва изпълнителят на длъжността:
1. Организира и води документите на служителите в предприятието, като обработва всички документи по назначенията и уволненията на служителите, съхраняването на досиетата и други документи.
Трудови задачи и задължения, характеризиращи съдържанието на длъжността:
2. Организира и води обработването на документите за персонала, като:
- изготвя, предлага за подпис, вписва в териториалното поделение на НАП и връчва на служителите трудовите договори, допълнителните споразумения, заповедите за прекратяване на правоотношенията;
- изисква от служителите и кандидатите за работа всички необходими документи за първоначално назначаване на работа и последващи изменения;
- оформя трудовите книжки и ги връща на работниците и служителите срещу подпис, както и документите, необходими за пенсиониране на служителите;
- завежда и предава в касата за изплащане болничните листове за временна неработоспособност и заповедите за ползване на друг вид разрешен отпуск.
3. Изготвя щатните разписания на предприятието и следи за актуалността им.
4. Картотекира, подрежда и поддържа масивите от документи, съобразно вътрешните изисквания.
5. Предоставя достъп до документацията при спазване на изискванията за сигурност и правилата за достъп.
6. Участва в конкурсни комисии за избор и назначаване на нови работници и служители.
7. При необходимост изпълнява и други задачи, възложени във връзка с изпълнение на работата.
ІІ. ПОДЧИНЕНОСТ, ВРЪЗКИ И ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ
На кого е подчинена длъжността:
1. Длъжността е на пряко подчинение на началника отдел "Управление на персонала".
С кои други длъжности във фирмата си взаимодейства:
2. В процеса на работата взаимодейства с ръководството на предприятието, ръководителите и служителите в отделните структурни звена.
С кои други фирми (или длъжности в тях) осъществява връзка:
3. Осъществява връзка с кандидати за работа в организацията, със служители на НАП, НОИ, ИА "ГИТ" във връзка с извършваната работа.
Как се получават и отчитат задачите:
4. Получава задачи от ........................................
5. Отчита извършените задачи пред началника отдел "Управление на персонала", писмено (устно) с документи ........ на период от ............................... месеца/дни.
ІІІ. ОТГОВОРНОСТИ НА ДЛЪЖНОСТТА
Материални и финансови:
1. Носи отговорност за опазване на повереното му имущество.
2. Отговаря за правилното водене на регистрите и картотеката за документите.
3. Носи отговорност при настъпили вреди от неточно или несвоевременно изготвяне, регистриране, завеждане и неправилното съхранение на документите.
По безопасността на труда:
4. Служителят е длъжен да спазва утвърдените в предприятието правила за здравословни и безопасни условия на труд и правилата за противопожарна безопасност.
По опазване здравето и работоспособността на другите:
5. Няма.
По опазване на фирмената тайна и поверителната информация:
6. При изпълнение на своите задължения служителят е длъжен да не разпространява информация от личен характер, която би могла да накърни личното достойнство на ръководител, работник или служител в предприятието. Да бъде лоялен към работодателя, като не злоупотребява с неговото доверие и не разпространява поверителни за него сведения, както и да пази доброто име на работодателя. Длъжен е да не разпространява сведения, факти и информация, определени като фирмена или търговска тайна.
За резултатите от трудовата дейност:
7. При изпълнение на задълженията си служителят носи отговорност за:
- качеството на извършваната работа;
- спазване на трудовата дисциплина;
- опазване тайната на личната и служебна информация, до която има достъп;
- съхранението и ограничаване на достъпа до поверените му документи.
ІV. УСЛОВИЯ НА ТРУД И ПРОИЗВОДСТВЕНА СРЕДА
Специфични условия на труд:
1. Работа с компютър.
Режим на труд и почивка:
2. Осем-часов работен ден от ................... до ......................., с ½ час почивка за обяд, във времето от ................. до ......................., който период служителят избира сам, в зависимост от натовареността на работния процес.
3. Ползва функционални почивки, определени със заповед на работодателя, съгласно Наредба № 7 от 15 август 2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи.
Работно и униформено облекло, лични предпазни средства:
4. Не ползва.
Битови придобивки и привилегии:
5. Периодични медицински прегледи.
6. Транспортно обслужване.
7. Ползване на фирмена почивна база.
8. Отстъпки/ваучери за храна.
9. ..................................................
V. СИСТЕМА ЗА РАБОТНАТА ЗАПЛАТА
1. Твърдо месечно възнаграждение с възможност за авансово и окончателно заплащане при желание на служителя, заявено до ........... число на месеца и съгласно правилата за работна заплата на предприятието.
VІ. ИЗИСКВАНИЯ НА ДЛЪЖНОСТТА
1. Постижения на изпълнителя:
А) Вид и равнище на образованието: висше икономическо, хуманитарно ("Психология") или юридическо образование.
Б) Трудов опит:
- минимум ..........................................г. трудов стаж по специалността;
- минимум ....................................г. общ трудов стаж.
В) Специални умения: компютърна грамотност - познания за работа с MS Office и специализиран софтуер за „Личен състав".
Г) Поведенчески характеристики: комуникативност, умение за работа с хора.
2. Личностни изисквания към изпълнителя (задължителни и препоръчителни): отговорен, прецизен, организиран, с аналитично мислене, търпелив, дискретен.
3. Основни нормативни актове, които трябва да познава лицето, заемащо длъжността:
- Кодекс на труда и всички подзаконови актове по прилагането му;
- Закон за защита на личните данни;
- нормативни актове по безопасността на труда;
- правилник за вътрешния трудов ред;
- правила за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд;
- други .................
Настоящата длъжностна характеристика може да бъде изменяна и допълвана от работодателя при промяна на изискванията и задълженията, произтичащи от нормативни или структурни промени.
Изготвил: .................................................. Утвърдил: ..............................................
(подпис) (подпис и печат на работодателя)
Дата: ........................
Получих екземпляр от длъжностната характеристика: ...........................................
(подпис на работника или служителя)
Редактирано от автора, 12.12.2007 12:39
|