Здравейте. Как тълкувате чл. 35 от ЗС:
"Чл. 35. (1) Съставител на финансов отчет може да бъде лице, което отговаря на посочените изисквания за задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него професионален стаж, както следва:
1. (изм. - ДВ, бр. 33 от 2006 г.) с висше счетоводно-икономическо образование и стаж в областта на счетоводството, външния, вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол, съответно:
а) при магистърска степен - 2 г.;
б) при бакалавърска степен - 3 г.;
в) при степен "специалист" - 4 г."
Въпросът ми е всъщност дали трябва съставителят на финансовите отчети да има "професионален стаж" задължително на трудов договор, или може съответният професионален стаж да бъде "събран" и чрез граждански договор, или договор за управление и контрол?!
В случай, че може и чрез граждански договор и/или ДУК, как може да се докаже този стаж - само с гражданския договор (съответно ДУК), или трябва да има и издадени сметки за платени суми и надлежно внасяни осигуровки и данъци за съответния период?!
|