казуса е следния. Аз работя във фирма с постоянен договор и съм осигурен за всички осигурителни случаи.Имам ЕТ което беше замразено 5год и сега от април започна да действа.Дейноста ми обаче се ограничава в това че отдавам помещение под наем и наема се превежда по банков път за което аз съответно издавам фактура.Въпроса е трябва ли като управител на това ЕТ макар и осигурун в другата фирма да плащам отново осигуровки.Ако да то в какъв размер(мин разрешения)
отделно на колко се осигуряваш на трудовия договор и без да те плаша ама като чуя тоя термин "замразено" - ако не си подал в НОИ, че "замразяваш дейността" - дано не те гепят за осигуровки за тези пет години с лихвите
Помещението е собственост на ЕТ т.е. на мен. По договор се осигурявам на 500лв. но в ЕТ незнам на колко да се осигурявам в смисъл дали като управител мога да се осигурявям на 220лв или има друг минимум. За замразяването съм подал всичко в НОИ по каналния ред дори сега ми казаха че няма нужда до ги уведомявям че започвам дейност тъй като наемите не са по патент и няма нужда от никакви уведомления или декларации. Дано да е така че като знам какъв хаус е..... един вика едно после питат защо не си подал еди си какво ама то трябвало другаде колежката не ми е казала правилно и много други подобни случаи.
Пишман счетоводщина човече, като епидемия е.... търси си счетоводител, по добре късно отколкото по - късно. ХаУс е у болните мозъци на Нещастниците Пишман Счетоводители.
А така като гледам човека е напълно наясно с нещата ....ЕТ с УПРАВИТЕЛ........"замразена" фирма....този това му казал, онзи онова....
Да, наистина не му трябва счетоводител
И ако ти прави и нещо друго впечатление - неколкократно повтаря думата МИНИМАЛНО .......евтиното винаги излиза по-скъпо...
Ок - един път годишно да му се приключва, но да го прави счетоводител.
И да се консултира със счетоводител.......а не с този и онзи...
наистина не става вапрос толкова за пари, колкото искам да съм изряден. аз така или иначе ще си платя за годишното приключване на счетоводител. интересното обаче е това че в НАП казват че няма нужда да се осигурявям. Но човек като няма това черно на бяло как да стане, утре ще кажат каде са ти осигуровките. това е моят проблем не толкова до парите. то с тоя наем таман да покрия разходите по евентуални осигуровки.
Цитат raq написа:
И ако ти прави и нещо друго впечатление - неколкократно повтаря думата МИНИМАЛНО .......евтиното винаги излиза по-скъпо...
естествено че минимално защо да правя излишни разходи като мога да се осигурявам на мин заплата. или съм във заблуда
това е ДЕЙНОСТ на ЕТ - никъде не се прави разлика дали отдаваш под наем сапунерка или ядрена бойна глава.... за дейността следва да се самоосигуряваш минимум на 220 лева (като се съобразяваш с максимума от 1400лв в сбор с осигуровките по трудовия договор).. ако наема ти е над 220 лева месечно - нищо чудно дори да се наложи да ДОВНАСЯШ осигуровки )))