|
http://www.standartnews.com/bg/article.php?d=2006-11-02&article=166447
Това е статия от Стандарт, в която се твърди, че колите ще поевтинеят заради евронормите.
Мой приятел обаче ми твърди, че имало евронорми според които нямало да можем да регистрираме коли с под някакви си параметри. И че всъщност ще поскъпнат колите.
Някой може ли да каже къде по дяволите може да се прочете това от "първа ръка"?
|
копирах темата от един автомобилен форум...
интересно ми е какво мислите вие по този въпрос?
народа най-много се вълнува за евтините коли, които сега се продават между 5 и 7 хиляди лева...
от тази цена в момента около 2 до 3 хил. лева е ДДС ?!?!
|
Аз смятам, че ще поевтинеят колите втора ръка. Т.е. за един и същ модел и състояние после ще се плаща по-малко отколкото сега. Хората, които си купиха коли тази година, упорито спорят с мен.
Да, има евростандарти, на които не всички по-стари коли отговарят. Но миналия петък гледах парламентарния контрол и в отговор на този въпрос беше отговорено, че в момента се прави оценка на таксата от 80 лева, но нейното евентуално повишаване няма да има за цел да "компенсира" липсата на ддс.
Освен това ще е доста по-лесно за българските граждани да се разходят до някоя западно-европейска страна и да си купят директно автомобил. Така ще си спестят и част от комисионната на търговците.
|
това, което ме притеснява е следното:
http://infidelphotos.com/browse.php?eid=15
...Според тези изисквания всички новопроизведени МПС трябва да бъдат оборудвани с двигатели, съответстващи на еконорми “Евро 4”. Това е условие за да бъдат допуснати до производство, пуснати на пазара и/или първоначално регистрирани. Това не се отнася за употребявани МПС, които вече са били регистрирани...
интересно ми е как ще се тълкува този текст, ако наистина залегне в някой закон...
защото с Евро 4 са оборудвани само някой от най-новите автомобили...
|
Очаква се да се появят екотакса и нов размер на такса регистрация, които да компенсират "дупката" в бюджета от липса на ДДС и мита. Та понеже въпросните такси не е нужно да се гласуват в НС, ще си се въведат бързо, лесно и в удобни рамери, но не и за потребителя. Съжалявам, но очкавам повишение на крайната цена, платена от купувача на лек автомобил, за придобиването му. Пък който както иска да си я дели на цена, ддс, мито, такси, акцизи....... и да се радва, че му е излязло евтинко.
Редактирано от автора, 09.11.2006 11:55
|
...Според тези изисквания всички новопроизведени МПС трябва да бъдат оборудвани с двигатели, съответстващи на еконорми “Евро 4”. Това е условие за да бъдат допуснати до производство, пуснати на пазара и/или първоначално регистрирани. Това не се отнася за употребявани МПС, които вече са били регистрирани... ...значи автомобили като Дачия Логан не могат да бъдат регистрирани след 2007-ма. Тя няма Евро 4, но имайте предвид и това, че може би не случайно в този момент е "инвазията" на Дачия на БГ пазара...хм...може би има защо!?
Редактирано от автора, 09.11.2006 13:48
|
в този ред на мисли - сега е момента да се купува на промоция...
предполагам всички вносители ще пуснат това, което вече е внесено и няма Евро 4 на по-тънки цени... а това са мнооого коли...
за крайния клиент - дали има евро 4 или не е се тая...
това евро 4 носи само разходи за собственика...
|
За съжаление обаче, всички западноевропейски автомобили имат Евро 4 още от 1999 г.
|
мисля, че си прав но за евро 3
интересно къде ли може да се провери това...
|
ами.......
|
2 такси компенсират ДДС при внос на стари коли
09 ноември 2006 / News.dir.bg
Новата екотакса за внос на автомобили и таксата за регистрация от догодина ще бъдат увеличени в пъти. Общото оскъпяване на внасяните в България стари автомобили ще компенсира изцяло отпадането на ДДС.
Това мнение сподели пред Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Анастас Тодоров. От сдружението искат МОСВ да обяви публично с колко ще се увеличи екотаксата от 2007 г. Главният експерт в Националната агенция по проходите Цветан Стефанов обясни, че след 1 януари 2007 нови автомобили според Закона за ДДС ще са колите на възраст до шест месеца от първата им регистрация и до шест хиляди километра. След тази дата или километраж те вече са употребявани. Купувачите на стари автомобили, които ги купуват от юридическо лице, плащат ДДС в страната, в която е сключена сделката. Когато покупката е между две физически лица, данъкът не се плаща, разясни още експертът от НАП. В Евросъюза обаче има изискване, според което за новите автомобили и физическите и юридическите лица дължат ДДС, независимо дали са регистрирани по този закон. Митото за стари автомобили, внесени в България от страни извън ЕС, ще падне с 1.5%. В момента в ЕС всички коли, внасяни от трети страни, се облагат с 10% мито. Това каза Анелия Ангелова, директор на Дирекция “Тарифна политика“ в Агенция “Митници“.
|
и скам да си купя кола .сега или след нова година .какво да правя дайте съвет
|
ами първо трябва да отговориш на два въпроса
1. сам ли смяташ да си я внасяш
2. каква сума смяташ да похарчиш за придобиване на автомобил?
след това мисля, че лесно ще ти отговорим :-)
|
|
|