Проблем с Хюндай Туксон
Здравейте колеги,
Обръщам се към Вас, защото имам сериозен проблем с автомобил Хюндай, а също и със самата фирма, дилър на Хюндай за България, и затова искам да уведомя всички Вас за невъзможността да бъде ремонтирана моята кола, въпреки че все още е в гаранция. Моля за съдействие, идеи и решения и ако някой има сходен проблем, моля да се свърже с мен за коментар.
Вече пет години без два месеца плащам редовно лизинговата вноска за моята кола Хюндай Туксон и точно преди изтичането на гаранцията ми се повреди двигателят. Официалният дилър на Хюндай за България Индустриал комерс ЕООД ми нареди да закарам колата до сервиза им, тъй като е в гаранция и там ще я ремонтират за тяхна сметка. Когато направих това, те я отвориха и видяха, че проблемът е голям и започнаха да търсят начин да откажат гаранцията. Намериха го в следното: на два пъти съм надхвърлил километража за смяна на маслото и сега това е причината за отказа на гаранцията, преди тя да е изтекла. В двата случая обаче, когато съм просрочил, аз съм бил извън България и съм уведомил техния сервиз, за да не просроча пробега, който са посочили и дали да направя смяната в чужбина. Техният техник тогава ми каза да направя смяната при тях, в техния сервиз, когато се върна.
Сега, когато установиха, че двигателят има сериозни повреди, те не искат да ремонтират колата, позовавайки се на тези две просрочвания. Техникът, който тогава ми каза, че няма да е проблем, сега отрича, а аз нямам нищо писмено от негова страна като доказателство, с изключение на това, че сервизната книжка за поддръжка на автомобила продължава да се води изрядно от тях до този момент. Въпреки това, те отказват да ремонтират колата за тяхна сметка, а аз трябва да поема разходите за ремонта.
Така че питам всички Вас, мои колеги, които карате такива коли, дали е възможно гаранционната книжка да си важи след тези две просрочвания и да не ми откажат да ми вземат пари за скъпоструващите си услуги по поддръжката, а сега, когато трябва да се поправят дефектите, възникнали в гаранционния срок, те ми отказват. Стигнаха дотам, че дори ме заплашват, че ако заведа дело срещу тях, те ще заведат контра дело за вреда срещу тяхното уж голямо име. Възможно ли е да се постъпва така спрямо клиент, който пет години си е плащал редовно и без закъснения лизинга и е имал коректни отношения с тях? Правилно ли е да отказват, когато те трябва да извършат ремонт на коректен и редовно плащащ клиент? Ако сте попадали в подобна ситуация, моля за съвет и помощ всички Вас.
Н. Гоцич
nebojsa_gocic@mail.bg
|