| 
		 	 | 
    
		
					
				
				
					
   
http://www.standartnews.com/bg/article.php?d=2006-11-02&article=166447  
Това е статия от Стандарт, в която се твърди, че колите ще поевтинеят заради евронормите.  
Мой приятел обаче ми твърди, че имало евронорми според които нямало да можем да регистрираме коли с под някакви си параметри. И че всъщност ще поскъпнат колите.  
Някой може ли да каже къде по дяволите може да се прочете това от "първа ръка"? 
  
 
  | 
				 
			 
						
				
				
					
 копирах темата от един автомобилен форум... 
интересно ми е какво мислите вие по този въпрос? 
 
народа най-много се вълнува за евтините коли, които сега се продават между 5 и 7 хиляди лева... 
от тази цена в момента около 2 до 3 хил. лева е ДДС ?!?! 
  | 
				 
			 
						
				
				
					
 Аз смятам, че ще поевтинеят колите втора ръка. Т.е. за един и същ модел и състояние после ще се плаща по-малко отколкото сега. Хората, които си купиха коли тази година, упорито спорят с мен.  
Да, има евростандарти, на които не всички по-стари коли отговарят. Но миналия петък гледах парламентарния контрол и в отговор на този въпрос беше отговорено, че в момента се прави оценка на таксата от 80 лева, но нейното евентуално повишаване няма да има за цел да "компенсира" липсата на ддс. 
Освен това ще е доста по-лесно за българските граждани да се разходят до някоя западно-европейска страна и да си купят директно автомобил. Така ще си спестят и част от комисионната на търговците. 
  | 
				 
			 
						
				
				
					
 това, което ме притеснява е следното: 
http://infidelphotos.com/browse.php?eid=15 
 
...Според тези изисквания всички новопроизведени МПС трябва да бъдат оборудвани с двигатели, съответстващи на еконорми “Евро 4”. Това е условие за да бъдат допуснати до производство, пуснати на пазара и/или първоначално регистрирани. Това не се отнася за употребявани МПС, които вече са били регистрирани... 
 
интересно ми е как ще се тълкува този текст, ако наистина залегне в някой закон... 
 
защото с Евро 4 са оборудвани само някой от най-новите автомобили... 
  | 
				 
			 
						
				
				
					
 Очаква се да се появят екотакса и нов размер на такса регистрация, които да компенсират "дупката" в бюджета от липса на ДДС и мита. Та понеже въпросните такси не е нужно да се гласуват в НС, ще си се въведат бързо, лесно и в удобни рамери, но не и за потребителя. Съжалявам, но очкавам повишение на крайната цена, платена от купувача на лек автомобил, за придобиването му. Пък който както иска да си я дели на цена, ддс, мито, такси, акцизи....... и да се радва, че му е излязло евтинко. 
 
Редактирано от автора,  09.11.2006  11:55 
  | 
				 
			 
						
				
				
					
 ...Според тези изисквания всички новопроизведени МПС трябва да бъдат оборудвани с двигатели, съответстващи на еконорми “Евро 4”. Това е условие за да бъдат допуснати до производство, пуснати на пазара и/или първоначално регистрирани. Това не се отнася за употребявани МПС, които вече са били регистрирани...    ...значи автомобили като Дачия Логан не могат да бъдат регистрирани след 2007-ма. Тя няма Евро 4, но имайте предвид и това, че може би не случайно в този момент е "инвазията" на Дачия на БГ пазара...хм...може би има защо!?    
Редактирано от автора,  09.11.2006  13:48
  | 
				 
			 
						
				
				
					
 в този ред на мисли - сега е момента да се купува на промоция... 
предполагам всички вносители ще пуснат това, което вече е внесено и няма Евро 4 на по-тънки цени... а това са мнооого коли... 
 
за крайния клиент - дали има евро 4 или не е се тая... 
това евро 4 носи само разходи за собственика... 
  | 
				 
			 
						
				
				
					
 За съжаление обаче, всички западноевропейски автомобили имат Евро 4 още от 1999 г.     
  | 
				 
			 
						
				
				
					
 мисля, че си прав но за евро 3 
интересно къде ли може да се провери това... 
  | 
				 
			 
						
				
				
					
 ами.......    
  | 
				 
			 
						
				
				
					
 2 такси компенсират ДДС при внос на стари коли 
09 ноември 2006 / News.dir.bg 
Новата екотакса за внос на автомобили и таксата за регистрация от догодина ще бъдат увеличени в пъти. Общото оскъпяване на внасяните в България стари автомобили ще компенсира изцяло отпадането на ДДС. 
Това мнение сподели пред Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Анастас Тодоров. От сдружението искат МОСВ да обяви публично с колко ще се увеличи екотаксата от 2007 г. Главният експерт в Националната агенция по проходите Цветан Стефанов обясни, че след 1 януари 2007 нови автомобили според Закона за ДДС ще са колите на възраст до шест месеца от първата им регистрация и до шест хиляди километра. След тази дата или километраж те вече са употребявани. Купувачите на стари автомобили, които ги купуват от юридическо лице, плащат ДДС в страната, в която е сключена сделката. Когато покупката е между две физически лица, данъкът не се плаща, разясни още експертът от НАП. В Евросъюза обаче има изискване, според което за новите автомобили и физическите и юридическите лица дължат ДДС, независимо дали са регистрирани по този закон. Митото за стари автомобили, внесени в България от страни извън ЕС, ще падне с 1.5%. В момента в ЕС всички коли, внасяни от трети страни, се облагат с 10% мито. Това каза Анелия Ангелова, директор на Дирекция “Тарифна политика“ в Агенция “Митници“.     
  | 
				 
			 
						
						
						
				
				
					
 и скам да си купя кола .сега или след нова година .какво да правя дайте съвет    
  | 
				 
			 
						
				
				
					
 ами първо трябва да отговориш на два въпроса 
 
1. сам ли смяташ да си я внасяш 
2. каква сума смяташ да похарчиш за придобиване на автомобил? 
 
след това мисля, че лесно ще ти отговорим :-) 
  | 
				 
			 
						 
			
						 
			
			
  
	   
	 | 
	  |