Данъчно-задълженото лице може да упълномощи друго лице да подава ддс-декларациите с електронен подпис. Лицето с електронния подпис влиза в системата на НАП и попълва Заявление за подаване на данни с подпис на упълномощено лице. След като подпише това Заявление с електронния си подпис получава възможност да отпечата Уведомление за упълномощаване. Това Уведомление се подписва и подпечатва от данъчно-задълженото лице - неговия представител - и се носи в офиса на НАП на данъчно-задълженото лице. Едва след потвърждаването в НАП е възможно подаването на данни с електронния подпис. Това потвърждаване обикновено става в рамките на деня на представянето на Уведомлението в НАП.
При попълване на Заявлението се избира какъв вид документи ще може да подава упълномощеното лице. Ако бъде избрана възможността да подава искания, свързани с достъп до данъчна и осигурителна информация, задължително заедно с уведомлението в НАП трябва да бъде представено и заверено копие на нотариално заверено пълномощно. Ако не бъде избрана тази възможност се подава само Уведомлението.
Подаването на дневниците по ддс, справка-декларацията и виес-декларацията изисква лицето, което ще ги подава да има файловете, които са записани на дискетата при подаване в НАП. Как ще ги изпратите на това лице е въпрос на избор - дискета, флашка, имейл, диск... Справката при възникване на ддс за ефективно възстановяване се попълва във форма в сайта на НАП, не се прикачват никакви файлове. Още при подаването на декларацията се отбелязва, че ще бъде попълнена и тази справка. След подването на декларацията се отваря линка за справката и се попълва. Този, който ще я попълва - лицето с подписа - е добре да я получи попълнена от Вас и само да я препише. В какъв формат ще бъде е въпрос на уговорка между вас.
|